Je bent nu terecht gekomen bij de test van 2014. Wil je de testresultaten over het HEMA fotoboek van 2015 zien? Klik dan hier.

 

Hema fotoboek: tegenvallend in de fotoalbum test 2014

Net als de afgelopen jaren hebben we natuurlijk ook HEMA meegenomen in de fotoalbum test van 2014. Hoe kunnen we ook zonder het grootste warenhuis van Nederland?

Waar HEMA de laatste jaren steevast tegen de top 5 van onze fotoboek vergelijking aan zat, vallen de resultaten dit jaar toch eigenlijk wel wat tegen. Dit is vanuit meerdere oogpunten te verklaren: de prijzen, de kwaliteit en de service. Waar HEMA een voordeel heeft ten opzichte van andere aanbieders, is het onderdeel software. Men is namelijk één van de weinige aanbieders waar je een fotoalbum maken op de Ipad kan.

Fotoalbum prijzen bij de Hema

We kunnen er niet omheen. HEMA is voor vrijwel alle producten die men aanbiedt één van de goedkopere aanbieders van Nederland. Helaas geldt dit niet voor het HEMA fotoboek. Dat is natuurlijk erg jammer, want daarmee zijn andere fotoalbum aanbieders voor menig Nederlander aantrekkelijker. Net als Albelli, waar HEMA haar boeken laat afdrukken, worden de hogere prijzen deels veroorzaakt door de dure fotocover, waar je gemiddeld €5-€10 extra voor moet betalen. Bij vrijwel alle andere aanbieders is dit gratis (of verrekend in de prijs). Dit maakt dan ook dat HEMA al snel €10 per boek duurder is. Alleen het 21x21cm fotoboek heeft redelijk concurrerende prijzen.

Hema fotoboek kwaliteit

De kwaliteit van een HEMA fotoboek was andere jaren prima. Hema fotoboek makenDit jaar was het oordeel van ons testpanel nog steeds positief, maar sprong men er minder uit dan andere jaren. Eigenlijk was men zelfs een “gewone” middenmotor. Daarbij moeten we echter wel de aantekening maken dat de verschillen tussen de diverse aanbieders erg klein waren. Een HEMA fotoalbum maken levert je dus nog steeds een kwalitatief goed boek op.

Hema fotoalbum service en levertijden

De levertijd van ons Hema fotoboek is goed te noemen. Wij bestelden ons boek op een maandag en hadden deze na 4 werkdagen keurig thuis liggen. Complimenten, want menig aanbieder doet er langer over.

Waar HEMA in haar warenhuizen op excelleert, valt men op internet toch echt wat tegen: het onderdeel Service. Tot drie maal toe stuurden wij afgelopen jaar een email naar de HEMA klantenservice met een vraag over een HEMA fotoboek. Twee keer kregen wij binnen een dag een prima reactie. De derde maal viel ons heel erg tegen. Wij stuurden een email, maar kregen hier geen enkele reactie op terug. Zelfs niet toen wij de mail nogmaals stuurden. Erg jammer.

Hema fotoboek: ons eindoordeel

De hoge prijzen, de gemiddelde kwaliteit en de matige score op het onderdeel Service maakt dat HEMA dit jaar wat lager uit de fotoalbum test komt dan andere jaren. Jammer, want persoonlijk zijn wij wel groot fan van deze warenhuisketen.

 

Wil je zelf ook jouw reactie over een Hema fotoalbum achterlaten? Dat kan hieronder.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

HEMA
Average rating:  
 7 reviews
by Anonymous on HEMA
onbeschoft

Vorige week heb ik een foto album laten maken en ook ontvangen. Echter, er hingen 22 bladzijden aan elkaar waardoor ik ze met een mesje van elkaar moest halen. het resultaat is, ondanks mijn voorzichtigheid met van elkaar halen, 22 beschadigde bladzijden. Ik heb hier nu al 4 mails voor gestuurd en gister ook gebeld met klantenservice. Ik moet volgens de procedure mijn boek opsturen, dan wordt het beoordeeld en dan pas gaan ze in actie schieten. Echter, er is aan mijn lichaam iets geamputeerd, en ik wou mijn vriendje verrassen met behoorlijk picante foto's. Dit fotoboek ga ik dus niet zomaar afgeven aan de balie om te laten controleren. Mijn voorstel is om foto's te maken van de beschadigde bladzijden maar dat wordt rigoureus geweigerd. Hun voorstel was om het boek opnieuw te drukken en bij ophalen moet ik dan het oude boek inleveren. Mijn idee is dat dit hetzelfde is wat men in eerste instantie vraagt en ik blijf erbij dat ik niet zomaar mijn boek aan een balie ga afgeven door de aard van de foto's. Hiermee is dus de kous af bij Hema. Ik heb vorige week ook nog 3 fotoboeken van een feest besteld en wou deze annuleren maar dat kan niet meer. Kan ik deze weigeren? Ik bestel ze liever ergens anders waar men wel als mens nadenkt.

by Anonymous on HEMA
slechte software update

Omdat ik een probleem had met het openen van mijn fotoproject (boek)waar ik dagenlang aan heb zitten werken, had ik telefonisch contact met een van de Hema medewerkers op foto service afdeling. Het bleek dat met het updaten van de nieuwe software van de Hema al mijn werk is gewist. Ik zie mijn omslag van het fotoboek nog wel, maar als ik het laad zijn alle bladzijden blanco.

Ik vind het een hele slechte zaak, dat ik niet gewaarschuwd wordt op het moment dat die update uitgevoerd gaat worden, zodat ik mijn maatregelen had kunnen nemen. Ik moet me registeren enz. enz. maar ze doen daar niets mee?

Ik vind dit zo balen, dat ik nooit meer bij de HEMA een foto boek zal laten drukken.

Ongelooflijk klantonvriendelijk en al mijn dagenlange werk voor niets!

by Anonymous on HEMA
Waardeloos.....

Fotoboek besteld... bevestiging gekregen via mail... tijdens het bestelling bleef programma hangen en ging niet verder naar betaling. Wel een bevestiging gekregen, "Bedankt voor uw bestelling"zodra uw bestelling gereed is ontvangt u een 2e email...... niet dus en na telefoontje met klantenservice blijkt hele ordernummer en boek niet meer te bestaan.... Jammer mislukt cadeau... 2 weken moeten wachten...geen mails meer ontvangen van de HEMA.. nooooit weer daar bestellen dus..

by Anonymous on HEMA
Spontane Software Updates

Altijd een trouwe klant van de Hema foto software. Al tientallen foto albums gemaakt en vrijwel altijd tevreden. Helaas nu voor de tweede keer met een spontane software update. Een album waar ik als drie maanden mee bezig was, kan ik nu niet afmaken (ik moest nog twee pagina's vullen)! Via de mail van de klantenservice geen enkele reactie. Ik ben Hema klant af nu...

by Anonymous on HEMA

Mijn boek is vier maal opnieuw gemaakt omdat het steeds niet goed was. Ik had een plat boek besteld en de pagina's golfden en dat is natuurlijk niet goed. Ook vind ik Hema erg duur geworden. Ook zijn de bladzijden erg dik, dat is ook nieuw voor mij. In mijn andere boeken kan ik beter bladeren. Ook ik heb twee maal een reactie op mijn mail gehad en mijn laatste mail is nooit beantwoord. Mijn boek had ik in augustus besteld en begin november had ik eindelijk een goed exemplaar. jammer

by Anonymous on HEMA

Vele jaren tot volle tevredenheid mijn fotoboeken bij HEMA laten maken (staand, vlakliggend en glanzend). Nu sinds 2 weken het nieuwe fotoboek in huis. Zeer dik fotopapier

( alsof er twee pagina's gelijmd zijn)en een dubbeldikke rug. Bladzijden beginnen nu al bol te staan. Volgende boeken NIET meer van de HEMA.

by Anonymous on HEMA

Eigenlijk altijd tevreden geweest met mijn boeken bij de Hema. Echter de laatste bestelling viel zwaar zwaar tegen. Pagina nummers op de bladzijdes 2e poging witte strepen op de pagina's.



Een goede service en oplossing zou je verwachten bij het oplossen van het probleem. Ik ben nu al ruim 5 weken bezig om het fotoboek goed afgedrukt te krijgen.



Bij het Hema filiaal begrijpen ze het al helemaal niet. Er wordt beloofd dat je teruggebeld wordt maar ook dat wordt niet gedaan. Kortom teleurstellend. Mijn volgende fotoboeken gaan niet meer naar de Hema!

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.

Shares
Share This