Pixum fotoboek review: goed fotoalbum, dito prijs

Ook dit jaar was Pixum weer een vast onderdeel van onze € 10,- korting op je Pixum Fotoboekfotoalbum test. Wij vergelijken fotoboeken en dan kan je een partij als Pixum natuurlijk niet vergeten.  Deze oorspronkelijk Duitse aanbieder maakt gebruik van de uitgebreide software en afdrukservice van CEWE, net als Fotoalbum.nl en Bol.com.

Prima kwaliteitsbeoordeling door ons gebruikerspanel

Ons panel van bezoekers ontving alle fotoboeken dit jaar thuis en schreven ook een Pixum fotoboek review. Pixum fotoboek reviewDaarnaast namen we natuurlijk ook criteria als de levertijd van het fotoboek mee. Niet zozeer bij het onderdeel prijs, maar wel binnen de service van de aanbieder. Pixum scoorde hierbij aanzienlijk minder dan andere aanbieders, want toe wij een fotoboek bestelling plaatsten, duurde het maar liefst 8 werkdagen voordat het fotoboek bij ons op de deurmat lag. Een klein minpuntje in de Pixum fotoboek review.

De kwaliteit van het Pixum fotoboek werd door ons panel als goed beoordeeld. De meningen waren echter wel verdeeld. Een deel van het panel vond de kleuren erg mooi, terwijl een ander deel van onze reviewers de kleuren ongeveer vergelijkbaar met andere aanbieders beoordeelde. Er waren met name opmerkingen over de binnenkant van van de omslag. Het licht gestreepte en dunne eerste vel van het fotoalbum heeft niet de voorkeur van met name de vrouwelijke panelleden.

Het eerste vel is licht gestreept en dat maakt dat het boek op het eerste gezicht goedkoop oogt

Pixum fotoboek review: goede fotoboek prijzen en redelijke service

Waar Pixum echt het verschil maakt ten opzichte van andere aanbieders die de CEWE afdrukservice gebruiken is bij het onderdeel prijs en service. Een Pixum is net een paar euro goedkoper wanneer je deze bij Pixum bestelt ten opzichte van bijvoorbeeld Fotoalbum.nl. Nu moeten we daarbij wel zeggen dat we andere jaren de kwaliteit van het Fotoalbum.nl fotoboek wel net iets beter vonden. Dit jaar is dit echter niet gebleken uit de fotoalbum test en daarmee zou je zeggen dat je beter een fotoboek bestellen kan bij Pixum.

De service van Pixum blijkt redelijk vergelijkbaar met andere CEWE aanbieders. Opvallend is dat e-mails naar Fotoalbum.nl en Pixum ongeveer even snel worden beantwoord, terwijl dezelfde CEWE klantenservice de vragen van Bol.com aanzienlijk eerder beantwoord.

Uitgebreide CEWE software maakt een verschil

Waar Pixum ten opzichte van andere aanbieders een groot voordeel heeft is op het onderdeel software. We kunnen er nou eenmaal niet omheen dat de CEWE software één van de beste op de markt is. Deze software is erg gebruiksvriendelijk en herbergt tal van opties die menig andere aanbieder niet heeft.

We kunnen er niet omheen dat Pixum ook dit jaar weer een van de betere aanbieders is. Men eindigt op een prima 6e plek, waarbij de verschillen met de 4e en 5e plek erg klein zijn. Wil je een Pixum fotoboek maken, dan is dat wat ons betreft een goede keuze. Klik hier om naar de website van Pixum te gaan.

Wil je een beoordeling over Pixum achterlaten? Dat kan je hieronder doen. Geef wel jouw ordernummer mee zodat we bij Pixum kunnen controleren of een achtergelaten Pixum fotoboek review van een echte klant afkomstig is. 

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Pixum
Average rating:  
 2 reviews
by Anonymous on Pixum

Zeer slechte klantenservice die bij klachten alleen per email te bereiken is. Terugsturen als je niet tevreden bent is op eigen kosten. Meerdere keren iets laten printen bij Pixum maar telkens was er iets mis - pagina's aan elkaar gelijmd in fotoboek, foto's gekraakt tijdens levering, korrelige print op acryl.

by Anonymous on Pixum
Slechte service. Foto's naar iemand anders gestuurd!

Bestelling van een aantal grote afdrukken bij Pixum geplaatst. Bestelling keurig ontvangen, maar tot mijn grote schrik een flinke stapels foto's van iemand anders ontvangen. Wat dus waarschijnlijk ook betekend dat mijn foto's bij iemand anders terecht zijn gekomen.



Wanneer ik contact op neem met de klantenservice kan er nauwelijks een excuus vanaf. Ze doen het af met een simpele, Och er is wat mis gegaan bij het inpakken.



Als ik mijn zorgen uit over dat mijn foto's dus bij iemand anders zijn, kan ze mij (zonder maar een bestelnummer te weten) vertellen dat dit niet het geval is. Dit zullen ze dus ook wel tegen de persoon gezegd hebben waarvan ik foto's heb ontvangen.



Wanneer ik daarom de gehele bestelling wil annuleren mag dit alleen als ik zelf de verzendkosten betaal. Ik vind het ronduit slecht dat er zo'n fout wordt gemaakt en ik vervolgens nog zou moeten betalen om de foto's retour te sturen. Ook hier is geen enkel oor naar.



Kortom, slechte ervaring en niet klant vriendelijke klantenservice.

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.

Shares
Share This