Recensie Fotofabriek door Simone

Simone stuurde ons haar ervaringen met betrekking tot Fotofabriek. Dank je wel voor het delen!

Recensie fotofabriek

Recensie fotofabriek

Recensie Fotofabriek, liggend A4 fotoboek met harde kaft

Ik maakte een 64 pagina’s fotoboek bij Fotofabriek en wil graag wat vertellen over hoe ik de prijs, kwaliteit, service, levertijd en software heb ervaren.

Prijs

De prijzen van de fotoboeken zagen er prima uit. Geen schrikbarend dure artikelen heb ik zien staan en ook de totaalprijs van mijn complete fotoboek (64 pagina’s) viel me niets tegen. Daarbij had Fotofabriek ook een hele mooie aanbieding waarbij de korting opliep naarmate het boek meer pagina’s bevatte. De meerprijs van optionele toevoegingen waren niet buiten proportie en kon je gelukkig negeren als je tevreden was met de standaardeditie.

Kwaliteit

Toen het fotoboek bezorgd werd, was de algehele kwaliteitsindruk van het boek heel goed. Het boek was mooi en strak gebonden en ook de tekst stond mooi op de rug. Het boek eenmaal opengeslagen werd ik nog gelukkiger om al mijn mooie vakantie foto’s weer te kunnen aanschouwen. De kwaliteit was heel goed, de uitlijning in vergelijking met de software was perfect en zelf de foto’s met acceptabele kwaliteit komen heel goed uit. Jammer van de barcode die achterop het boek te zien is en die je er alleen tegen een meerprijs af kon laten halen…

Gebruiksgemak en mogelijkheden van de software

Het boek maken was eveneens goed te doen. Vanaf het begin staan er kleine memo’s met tips om het ontwerpen makkelijk te starten. Deze tips kun je wegklikken op het moment dat je het begrijpt. Hierdoor maak je de software gemakkelijk eigen en ben je in no-time bezig in je fotoboek. Voor diegene die de geen bijzondere dingen willen, is de standaard modus een uitkomst.

De mooiste plaatjes sleep je in de sjablonen en met een paar klikken is je pagina af. Het goede van de software is dat je de schaduw, tekstgrootte etc. allemaal maar een keer hoeft in te stellen en vervolgens worden deze instellingen bewaard wanneer je bijvoorbeeld een nieuw tekstvak invoegt.

Voor de meer geavanceerde fotoboeken, zoals ik die graag maak, biedt de expert modus meer mogelijkheden. Toch had ik nog graag extra uitlijningsmogelijkheden gezien waarbij je direct bij het verslepen van de foto ziet of het uitgelijnd is met de andere foto’s op de pagina. Ook het rechtzetten van de foto (het draaien van de foto in het frame) en de grootte van het frame aanpassen is niet makkelijk gemaakt.

Helaas werd het programma redelijk traag toen mijn fotoboek groter werd maar of dit aan de software of mijn computer ligt laat ik graag in het midden.
Al met al werd ook ik na een aantal pagina’s gemaakt te hebben en wat trial-and-error, handig in deze software. Het biedt veel mogelijkheden wanneer je het boek helemaal zelf wilt ontwerpen maar ook voor de simpelere fotoboeken biedt het programma vele opties!

Levertijd

De levertijd was de allergrootste positieve verrassing van het hele fotoboek. Op zondagavond bestelde ik het boek en donderdag zat ik er al uitgebreid van te genieten tijdens de lunch!

Klantenservice