Nummer 23 van 33

myphotobook: redelijke prijs-kwaliteitsverhouding

Het myphotobook fotoalbum eindigt in de middenmoot op de 23e plek. Kwalitatief levert men best een redelijk goed boek, tegen een redelijk goede prijs. De service, software en levertijd kunnen nog wel beter. 

Untitled-1
75 / 100
Prijzig
13 van 33
Goede kwaliteit
21 van 33
Redelijke service
29 van 33
Redelijk complete software
Windows, Mac, Online
Levertijd
7 dagen

Assortiment foto-producten en prijs fotoboeken myphotobook

Het assortiment fotoproducten van myphotobook is best uitgebreid. Daarbij zien we ook een aantal producten die je verder niet veel op de markt tegenkomt. Denk bijvoorbeeld aan chocoladeproducten met een eigen foto, een blikkendoos, sleutelhangers en dekens. Wat fotoboeken betreft bestaat het aanbod uit 8 verschillende formaten. Wij vergeleken de prijzen van deze 8 formaten en kwamen tot de conclusie dat myphotobook bij sommige formaten (21x15 cm liggend, 30x30cm en A3 liggend) aan de duurdere kant van onze vergelijking zit, maar bij andere formaten (21x21cm en A4 staand/liggend) juist weer aan de goedkopere kant. 

myphotobook software

De software van myphotobook is beschikbaar in een variant die je kan downloaden (voor Mac en Windows) en een variant die je op de website van myphotobook kan gebruiken. Wat opvalt is dat het pakket gebruiksvriendelijk is, maar niet enorm uitgebreid qua functionaliteit. Wel zijn er ten opzichte van de vorige test wijzigingen doorgevoerd. Zo kan je nu wel een panoramafoto plaatsen over 2 pagina's. De mogelijkheden om foto's te bewerken zijn wat beperkt en datzelfde geldt wanneer je geautomatiseerd een fotoboek maken wilt.  

levertijd myphotobook fotoalbum

De levertijd van het myphotobook fotoalbum is wat lang. We krijgen het boek na 7 dagen thuis. Wellicht dat dit ermee te maken heeft dat het fotoalbum uit Duitsland moet komen. We zien echter dat andere leveranciers uit Duitsland (bijv. Saal Digital) wel sneller kunnen leveren.

Kwaliteit van het myphotobook fotoboek

Zoals hierboven al even kort weergegeven levert myphotobook een fotoboek met redelijk goede kwaliteit. myphotobook behoort bij een hele grote groep aanbieders die ongeveer dezelfde waardering krijgen van ons testpanel. Het gemiddelde cijfer is een 7,5 en dat is goed voor een 21e plek in de ranglijst op het testonderdeel kwaliteit. De verschillen tussen de 21e plek en bijvoorbeeld een 10e plek zijn erg klein. Wat betreft myphotobook viel het volgende op:

  • De kaft is redelijk van kleur. De scherpte is misschien wat te veel toegepast 
  • De afwerking van binnenwerk op kaft is niet goed. Eea is scheef ingelijmd.
  • Het is jammer dat er een barcode op de achterzijde staat.
  • De foto's in het boek zijn redelijk van kleur. Met name de rode tinten lijken wat te overdreven
  • Foto's met huidskleuren lijken ok, maar er zijn behoorlijk wat boeken waar dit beter lijkt. 
  • Het papier in het boek voelt wat dun, in vergelijking met andere aanbieders

Service myphotobook 

Wij willen een compliment maken aan de klantenservice van myphotobook! We stuurden net als in andere edities van onze test op meerdere momenten een mail. Alle keren kregen we binnen het uur een reactie en één keer zelfs binnen het kwartier. Prima! Het testonderdeel service bestaat echter uit nog meer onderdelen en daarbij zien we juist dat er nog wel wat te verbeteren is. Zo kunnen we:

  • ons fotoboek (nog) niet laten inpakken als cadeau
  • geen spoedbestelling plaatsen
  • is er geen mogelijkheid om de reclame/barcode op de kaft (evt tegen betaling) te verwijderen
  • ons fotoboek niet online delen (of bewaren als pdf)

 

Score per onderdeel

Kwaliteit
Prijs
Software
Levertijd
Service
75%
72%
75%
66%
72%

Review myphotobook fotoboek: conclusie en aanbevelingen

Het fotoboek van myphotobook is kwalitatief best goed. De (iets te overdreven) verscherping van de foto's zorgt ervoor dat de waardering niet hoger is. De prijs van de fotoalbums is helaas wat aan de hoge kant. Een 23e plek is het resultaat.

MyPhotobook

myphotobook reviews en ervaringen

Op zoek naar nog een myphotobook review? Wij hebben deze aanbieder al vaker in onze test opgenomen. Daarbij deelden we uiteraard onze ervaringen. Hieronder vind je de reviews uit eerdere edities van onze test. 

  • myphotobook review 2019
  • myphotobook review 2018
  • myphotobook review 2017
  • myphotobook review 2016
  • myphotobook review 2015
14 klantreviews
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'zeeeeeer slecht'
"A3 formaat in A4 formaat envelop versturen = vouw in planner
vinden dat schijn baar normaal
geen geld terug ondanks terugzenden 2xplanner
nooit meer deze leverancier dus"
Door hallohallo op 2 december 2019
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'VRESELIJK'
"Allereerst een VRESELIJKE SERVICE!!

Heb voor moederdag op 6 mei een fotomagneet besteld, waar bij de bestelling netjes werd aangegeven dat de levertijs 10 of 11 mei zou zijn. Nou 13 mei geweest en nog steeds niets. Nergens wordt op gereageerd en klantenservice kun je standaard langer dan een half uur wachten!!!! NOOIT MEER! Niet ik, maar ook iedereen uit mijn omgeving niet meer!!! Dit heb ik iedereen verteld die ik maar vertellen kon!"
Door Saim op 10 september 2019
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Rugtekst helemaal op het randje'
De tekst die ik op de rug van het boek heb gezet, staat helemaal op het randje, terwijl ik hem precies in het midden heb geplaatst. Erg lelijk, want dit is de kant die je altijd ziet van een boek in de kast. Na verscheidene mails was de conclusie van myphotobook dat ze 3 mm tolerantie hanteren, maar dat is natuurlijk erg veel als de rug nog geen 2 cm breed is. Ik kreeg totaal geen nette reactie, ze probeerden de schuld van de tekstafdruk op mij te schuiven, ik heb het boek zelf samengesteld. Tja, maar niet zo! Dit was het laatste boek wat ik hier heb gemaakt.
Door K op 8 februari 2019
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Kwaliteit voldoet niet'
Hardcover album besteld met tekst op de rug. In de editor keurig de tekst in het midden. Deze is op het album dusdanig verschoven dat meer dan de helft van de letters op de achterkant van het album terecht gekomen is. Uiteraard heb ik contact gezocht en gevraagd voor een oplossing. Het excuus is dat zij een tolerantie hanteren van 3 mm, iets wat begrijpelijk is omdat je ook rekening moet houden met de nauwkeurigheid van de apparatuur waar ze mee werken. Echter is mijn tekst ruim 6 mm verschoven. Ik heb ze hierop gewezen aan de hand van een foto met liniaal naast de tekst. Zij geven niet thuis! Schandalig. Nooit meer myphotobook voor mij, volgende keer bestel ik ergens anders.
Door Marielle op 7 december 2018
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Heel slecht'
Ik heb een fotoboek bij myphotobook besteld. Zeer slechte ervaring. Begin januari besteld en geld overgemaakt voor het fotoboek, Ik kreeg een mail dat het geld niet binnen was gekomen dus vroegen ze of ik een bankafschrift wilde sturen. Zo gezegd zo gedaan, krijg ik een mail terug met steeds dezelfde vraag. Nog altijd niks ontvangen maar ik ben wel m'n geld kwijt. Ook een aantal keer gebeld steeds kreeg ik een antwoord apparaat. Ik raad iedereen aan om hier niks te bestellen ze nemen je gewoon niet serieus.
Door Cynthia van der Pol op 23 februari 2018
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'klantonvriendelijk'
Deurmat met foto besteld. Had hier al 5 dagen geleden moeten zijn volgens hun mail van Photobook. In mijn account staat die nog steeds 'in productie'. Al twee maal mail gestuurd via hun contactformulier (tel is nergens te vinden). Krijg gewoon geen respons of reactie. Zal ook de 1te en laatste keer zijn dat ik daar iets bestel.
Door ttk op 3 januari 2018
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'geen klantenservice'
"Ik heb een fotoboek besteld bij myphotobook. Donderdag heb ik bericht gekregen dat het verstuurd is, maar we zijn ondertussen al een week verder en ik heb het nog steeds niet ontvangen. Ik heb een mail gestuurd via hun site naar de klantendienst, maar heb daar geen antwoord op gekregen. Via het telefoonnummer dat op de factuur staat, krijg ik ook alleen maar een antwoordapparaat.
Op mijn account staat de bestelling als afgesloten, maar ik heb nu geen idee wanneer en of ik het fotoboek nog toekrijg."
Door Ellen op 18 november 2017
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'dramatisch'
Echt belabberde verzending! Ten eerste te laat ... dus niet binnen de beloofde tijd maar vooral... Mijn bestelde fotokalender zat in een slap kartonnen enveloppe zonder extra bescherming waardoor die compleet gebutst en vol vouwen en kromgetrokken bij mij thuis arriveerde. Wegens de te late verzending had ik geen tijd meer, maar vooral geen vertrouwen, om het product te retourneren en te hopen op een betere verzending die nog op tijd zou komen om cadeau te doen. Nooit geen Myphotobook meer voor mij!
Door S op 16 december 2016
Untitled-1Untitled-1 3/5
'te trage bezorging'
beloofde afleverdatum is ruim overschreden, waardoor het niet op het Sinterklaasfeest gegeven kon worden. Inmiddels wel ontvangen. Producten zelf zijn mooi geworden
Door anoniem op 4 december 2016
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Verzending twee weken te laat en nog steeds niet binnen!'
Na heel veel tijd gestoken te hebben in het maken van het fotoboek, kon ik het eindelijk bestellen in de hoop dat het nog op tijd was als cadeau voor een verjaardag. 1 oktober heb ik het boek besteld en 10 oktober zou het fotoboek binnen komen, op de dag van de verjaardag zelf, perfect! Het is inmiddels 24 oktober en het boek is nog steeds niet binnen. Dat zou dus betekenen dat het bijna een maand duurt voordat het boek er is!!! Ook heb ik meerdere mails gestuurd (4) maar nergens is op geantwoord. Erg slechte service, nu hopen dat het boek überhaupt nog arriveert en goed van kwaliteit is...
Door Oda op 24 oktober 2016
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'foutmeldingen'
"Bij verzendwijze geeft hij de volgende melding: Onze excuses op dit moment zijn er geen aanbiedingen voor deze bestelling.
En hij is vermoedelijk verzendbaar op 30 juni 2016 terwijl het 22 augustus is. Helpdesk snapt het niet dus ik kan hem opnieuw bij een ander bedrijf maken na uren bezig te zijn geweest. Waardeloos bedrijf"
Door fay op 22 augustus 2016
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Slechte kwaliteit, slechte service'
Al jaren was ik een tevreden klant van Myphotobook.nl. Echter, de laatste keer drie fotoboeken besteld en na (veel te) lang wachten de bestelling ontvangen. Elk boek bleek getooid met vlekken op meerdere pagina's. Sommige pagina's waren zelfs omgewisseld, niet overeenkomend met hetgeen ik had besteld. De klantenservice reageerde uiterst traag en onverschillig op mijn klacht. Uiteindelijk werden de boeken opnieuw gedrukt. De nieuwe boeken waren weliswaar zonder vlekken en verwisselde pagina's, maar alles was te donker afgedrukt. Dit was mijn laatste bestelling bij Myphotobook en sindsdien bestel ik elders.
Door Anja op 3 maart 2016
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Geen 100% tevredenheidsgarantie en slechte kwaliteit albums'
"Twee albums gemaakt, zeer matige kwaliteit. Gefotografeerd met Canon EOS 650. Op website staat 100% tevredenheidsgarantie. Je moet hiervoor weet ik hoeveel foto's uit het album fotograferen en opsturen. Ben hier al maanden mee bezig. Nog steeds geen reactie en oplossing. En zeker geen tevredenheidsgrantie. Nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt.
heb album daarna nog bij Profotonet laten afdrukken, hier wel superkwaliteit. Niet geloven wat een verschil."
Door Catharina op 12 maart 2015
Untitled-1Untitled-1Untitled-1Untitled-1 1/5
'Zeer matige kwaliteit en hee slechte service'
Vaste klanten altijd bij my photobook. De laatste twee boeken zijn echter een ramp. Zeer wazige foro's. Een album op gewoon papier en een op fotopapier. Beiden zeer slecht van kwaliteit. Beklag gedaan bij de klantendienst. Geen enkele oplossing aangeboden. Echt superslecht. Dezelfde fotoalbum bij profotonet gemaakt en gelukkig daar wel haarscherpe foto's. Weet niet wat er is bij my photobook. Had eerder deze ervaring niet. Maar nog erger de lakse houding van de klantendienst. Doen werkelijk niets. Ondanks mails en telefoontjes.
Door Bert op 13 februari 2015

Zelf een review schrijven