En weer worden wij aangenaam verrast met een mooie review! Ditmaal stuurde Irene ons haar ervaring met betrekking tot het maken van een fotoboek bij Albelli.

IMG_1646WEB

Review Albelli fotoboek door Irene

Ik maakte een fotoboek bij Albelli en had een aantal constateringen ten aanzien van kwaliteit en software.

De Albelli Fotoboeken software werkt vrij simpel.IMG_1644WEB
Je kunt gebruik maken van de standaard layouts met foto- en tekstvakken. Je kunt dit ook vrij eenvoudig naar wens aanpassen.
Je kunt achtergronden en cliparts toevoegen vanuit Albelli. Er zitten mooie achtergronden tussen. Helaas is er niet zo heel veel keuze in de cliparts en deze zijn niet echt fraai. Gelukkig is er de mogelijkheid eigen achtergronden en elementen toe te voegen, waardoor je de pagina’s meer i n je eigen stijl kunt maken.

Schaduwen
De schaduwen die je kunt toevoegen aan de foto’s en cliparts zijn standaard behoorlijk dik en zwart. In een afgedrukt album is dit al snel overheersend. Je kunt de kleur en dikte aanpassen, naar een lichtere grijstint bijvoorbeeld. IMG_1645WEBToch blijft het er een beetje nep uitzien, het wordt gewoon een lichtgrijze streep en het ziet er niet transparant uit, want normaal gesproken bij een schaduw wel het geval is.

Kaders en sjablonen
Je kunt ook vrij eenvoudig een kader, sjabloon en kleurkader toevoegen. Mocht het juiste kader er niet bijzitten, dan kun je met het kleurkader altijd wel een randje om de foto maken die bij de foto of de achtergrond past. Met de sjabloon kun je je foto een soort van geverfde randen geven. Ook kun je de hoeken van de foto’s afronden, wat een speelser effect geeft op pagina’s met een strakke indeling.

IMG_1641WEBFoto als achtergrond
Een mooie functie is dat je een foto als achtergrond kan gebruiken. Je kunt ervoor kiezen hem transparanter te laten, zoals standaard is ingesteld in het programma. Maar je kunt er ook voor kiezen de transparantie op 0 te zetten, waardoor de foto met volledige dekking in het album komt. Dit laatste gebruik je bijvoorbeeld als je er geen andere foto’s overheen zet.

Doordat je op deze manier foto’s kunt toevoegen als achtergrond, kun je bijvoorbeeld ook eerst met andere software pagina’s maken in het formaat van het album, dan deze opslaan in JPEG en als achtergrond erin zetten. Hiermee ben je helemaal vrij in hoe je album er uit gaat zien en ben je niet afhankelijk van de beperkte hoeveelheid cliparts in het programma.

Kwaliteit en afwerking fotoboekIMG_1643WEB

De maat van het album is erg prettig. Niet te groot, maar zeker ook niet te klein. Het ligt lekker in de hand en de foto’s zijn groot genoeg.

Albelli heeft de print- en inbindkwaliteit van de platliggende boeken duidelijk verbeterd ten opzichte van twee jaar geleden. Waar er toen een grote gleuf door het midden van het platliggende boek liep, lopen de pagina’s nu mooi over! Ook is de afdruk nu goed scherp. Wellicht speelt de papierkeuze hierin ook een rol.IMG_1640WEB

Glanzend papier ziet er bij andere afdrukcentrales ook scherper uit dan mat papier. Helaas is ook duidelijk te zien als je foto’s gebruikt van een slechte kwaliteit camera. In mijn album zitten ook foto’s genomen met een ouder model mobiele telefoon, deze zijn eigenlijk niet goed genoeg voor het album, maar moesten voor het verhaal er toch in. Houd hier dus rekening mee als je een album maakt met dit soort foto’s en verwacht er niet teveel van.

Levertijd fotoalbum Albelli

Het album werd met een week geleverd. Het zat in een stevige kartonnen envelop waardoor het zonder beschadigingen is geleverd.

Prijs en afdrukoptiesIMG_1639WEB

Bij Albelli kun je kiezen voor diverse opties voor het afdrukken van je album: een fotokaft, platliggend, verschillende papiersoorten, extra pagina’s. Je kunt de afwerking dus aanpassen aan je eigen wensen of budget.

Voor een platliggend album met fotokaft en enkele extra pagina’s loopt de prijs echter wel snel op, het album is dan niet goedkoop. Beperk je je tot het standaard album, dan heb je voor een vriendelijkere prijs je fotoboek.

Actie van de maand

Albelli

Fotoalbum aanbieders

fotoboek maken

Over Tips Fotoalbum Maken

Over Tips fotoalbum maken: wij vergelijken fotoboeken

Tips fotoalbum maken is een initatief van ervaren gebruikers van fotoalbum software. Tips fotoalbum maken wil haar ervaringen delen om voor de nieuwe gebruiker de drempel te verlagen om zelf online fotoalbums maken. Sinds 2007 voeren wij jaarlijks de fotoalbum maken test uit. Sinds 2009 publiceren we deze ook op internet en dit jaar is deze fotoalbum test uitgebreider dan ooit.
Op deze website staan verder allerlei tips die het samenstellen van een fotoboek nog leuker en makkelijker voor je maken. Adviezen voor de beste foto-albumsites, een fotoalbum test, tips om de kwaliteit van je fotoboek te verbeteren, fotoboek maken en fotoalbum kortingen. Een fotoalbum vergelijk geeft u inzicht en zorgt ervoor dat je het beste fotoboek maken kan. Start meteen met het fotoboek maken na het lezen van onze fotoboek vergelijking en fotoalbum test.
Wij houden je via deze website op de hoogte van onze ervaringen bij het fotoalbum maken. Heb jij ervaringen bij het Fotoboek maken voor ons? Heb jij nog goede tips, vragen of opmerkingen voor tips fotoalbum maken? Wij stellen feedback op deze website over fotoboek maken op prijs!
Mail dan naar info@tipsfotoalbummaken.nl

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes