MyPoster fotoboek test: redelijk prijs, matig boek

MyPoster hanteert redelijke prijzen voor haar fotoboeken. Alleen valt dit jaar de kwaliteit en ook de levertijd erg tegen

 

MyPoster was een van de leveranciers die vorig jaar voor het eerst in onze fotoalbum test stond. Men eindigde op een positie ergens onderin de middenmoot. Dat had  niet zo zeer te maken met een slechte kwaliteit, maar met name doordat men nergens echt onderscheidend was. 

 

MyPoster: algemene informatie

Deze aanbieder richt zich voornamelijk op wanddecoratie, zoals canvasfoto’s. Toch biedt men sinds enige tijd ook fotoboeken. Ook Myposter is, net als PosterXXL gevestigd in de buurt van Munchen. Men biedt 7 verschillende formaten fotoboeken, in zowel standaard papier als premium platliggend papier. 

 

Software

In de fotoalbum markt is de Taopix fotoalbum software een zeer veel gebruikte standaard. Meer dan 50% van de aanbieders uit onze test maken gebruik van een nieuwe of verouderde versie van deze software. Zo ook MyPoster. Zij hebben gekozen voor een versie die zowel online te gebruiken is, als een versie die via Windows of Mac te downloaden is. Dit pakket is que gebruiksvriendelijkheid prima en ook de opties zijn niet verkeerd. Voor wie Albelli, CEWE of Fotogoed gewend is zullen de opties wel beperkter zijn. Met name op fotobewerking. 

 

Prijs van de fotoboeken:

De prijzen van de MyPoster fotoboeken zijn niet verkeerd. Met name wanneer de fotoboeken dikker worden qua pagina’s zien we dat de fotoalbums tot de goedkopere gaan behoren. 

 

Kwaliteit en levertijd

De levertijd van MyPoster is dit jaar een forse tegenvaller. Het duurt namelijk 13 dagen voordat het thuis wordt bezorgd. Dat is erg lang in vergelijking met andere leveranciers.Het boek is stevig verpakt en onbeschadigd.

De kwaliteit van het fotoboek is niet bijzonder. Dat heeft diverse redenen. De kaft is één van de minste mooie uit onze test. Ook de afwerking van het binnenwerk op de kaft is niet goed genoeg. Diverse mensen uit ons testpanel geven aan dat het boek goedkoop oogt. De foto’s zijn niet slecht, maar zeker niet bijzonder. 

 

Service

Wij willen de klantenservice van MyPoster een compliment maken. We hebben op diverse momenten contact gezocht en kregen bijna altijd binnen 10 minuten een reactie via mail. De prijzen op de website zijn duidelijk weergegeven. Als je het wilt weten, kan je van te voren bepalen wat je kwijt bent voor een fotoboek. Er valt nog meer dan genoeg te verbeteren aan andere services op de website. Dat is dan ook de reden dat de service niet bijzonder hoog gewaardeerd wordt. 

 

Conclusie:

MyPoster eindigt op een 27e plek in de fotoalbum test 2019. Dat komt met name door de score op kwaliteit. Het feit dat de service en levertijd ook minder hoog gewaardeerd wordt, zorgt ervoor dat men dus niet in de buurt komt van de top 10. 

  • Kwaliteit 68% 68%
  • Prijs 77% 77%
  • Software 80% 80%
  • Levertijd 63% 63%
  • Service 61% 61%

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.

Shares
Share This