myphotobook review: fotoalbum testMyPhotobook review 1

Lees hier de myphotobook review die we hebben geschreven op basis van onze uitgebreide fotoalbum maken vergelijking. In deze test is myphotobook vergeleken met 23 andere aanbieders op het gebied van prijs, kwaliteit, service, levertijd en softwareprogramma.

myphotobook is een nieuwkomer in onze vergelijking en dus waren wij vooraf erg benieuwd naar het productaanbod, de software en natuurlijk de kwaliteit. We hebben dan ook uitgebreid de tijd genomen om hierbij stil te staan.

Aanbod en prijzen myphotobook

myphotobook biedt in totaal 7 formaten fotoboeken. Deze zijn verkrijgbaar is allerlei soorten covers en zijn uitbreidbaar tot maar liefst 250 bladzijden. Super, want er zijn weinig aanbieders die een dergelijk dik boek kunnen leveren. Als we de prijzen van de fotoboeken vergelijken, dan zien we dat de kleinere formaten hardcover boeken van 36 bladzijden tot een van de goedkopere in onze test behoren. Wil je wat meer bladzijden, dan wordt men in verhouding wat minder goedkoop. Voor boeken op hoogglans is men eveneens redelijk geprijsd.. Alleen de twee grootste formaten fotoboeken (30×30 en 30×40) zijn echt duurder dan menig ander aanbieder. Voor zowel hoogglans, als voor het standaard formaat. Dat is jammer, want daardoor eindigt men ten opzichte van andere partijen toch wat lager.Myphotobook verpakking

Software myphotobook

Voor deze fotoalbum test hadden wij nog geen ervaringen met myphotobook. Dus toen wij ons boek gingen maken vonden we het goed om te zien dat men zowel software voor Windows, als voor een Mac heeft. Het pakket werkt redelijk gemakkelijk, bevat veel lay-out mogelijkheden en biedt de optie om tussentijds je formaat nog te wijzigen. Opties die we missen, zijn het wisselen van foto’s tussen fotovakken, het importeren van foto’s vanuit Facebook (Picasa is wel mogelijk) en spellingscontrole. Wat we daarnaast missen zijn cliparts en fotokaders/maskers.

Levertijd myphotobook

Wij bestelden een fotoboek bij myphotobook en hoopten deze snel te ontvangen. Dat viel echter behoorlijk tegen. Het duurde namelijk meer dan 14 dagen voordat het boek bij ons thuis bezorgd werd. Op Big Freddy na, is dat de langste levertijd uit onze test. Heb je geen haast, dan kan je prima een boek bij myphotobook bestellen. Het boek werd in een nette doos afgeleverd en was prima ingepakt.

MyPhotobook rechts versus hema

Hema links, MyPhotobook rechts

Kwaliteit myphotobook

Het belangrijkste onderdeel uit onze fotoalbum test is de kwaliteit van het fotoboek. Wij gaven het boek, samen met de andere fotoboeken, aan ons panel om te beoordelen. De algemene conclusie was dat het fotoalbum redelijk is, maar niet een van de beste fotoboeken uit onze test. De kleuren zijn redelijk, maar soms wel wat donker. Vergelijk bijvoorbeeld de kleuren uit het boek van Hema (links) en myphotobook (rechts)

Service MyPhotobook

Als laatste hebben wij gekeken naar de service van een aanbieder. Wat de een ons service verstaat, geldt niet voor een ander. Wij hebben ons gefocused op vragen die we aan de klantenservice stelden en enkele criteria, zoals bijvoorbeeld:

– is een spoedbestelling mogelijk
– kunnen we een online cursus vinden
– kan ik mijn album delen via social media
– kunnen we het fotoboek in laten pakken in cadeaupapier

myphotobook reageert over het algemeen binnen 1,5 dag op klantvragen. Verder biedt men geen extra opties, waardoor men ook op het gebied van service gemiddeld scoort.

Beoordeling myphotobook

Nieuwkomer myphotobook eindigt wat lager in onze test. Dit heeft met een aantal factoren te maken. De levertijd is aanzienlijk langer dan bij andere aanbieders, de prijzen zijn over het geheel gezien net iets hoger dan bij andere aanbieders en de kwaliteit is redelijk, maar niet extreem goed. En als je overal gemiddeld scoort, maak je nergens het verschil ten opzichte van andere aanbieders.

Wil je ook een fotoboek maken bij MyPhotobook? Klik dan hier om naar de site van myphotobook  te gaan.

Kwaliteit
Levertijd
Prijs
Service
Softwaremogelijkheden
Gemiddelde

Liever een persoonlijk ervaring met myphotobook delen? Dat kan hieronder.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit

Cancel

Create your own review

MyPhotobook
Average rating:
 12 reviews
by Anonymous on MyPhotobook
VRESELIJK

Allereerst een VRESELIJKE SERVICE!!

Heb voor moederdag op 6 mei een fotomagneet besteld, waar bij de bestelling netjes werd aangegeven dat de levertijs 10 of 11 mei zou zijn. Nou 13 mei geweest en nog steeds niets. Nergens wordt op gereageerd en klantenservice kun je standaard langer dan een half uur wachten!!!! NOOIT MEER! Niet ik, maar ook iedereen uit mijn omgeving niet meer!!! Dit heb ik iedereen verteld die ik maar vertellen kon!

by Anonymous on MyPhotobook
Rugtekst helemaal op het randje

De tekst die ik op de rug van het boek heb gezet, staat helemaal op het randje, terwijl ik hem precies in het midden heb geplaatst. Erg lelijk, want dit is de kant die je altijd ziet van een boek in de kast. Na verscheidene mails was de conclusie van myphotobook dat ze 3 mm tolerantie hanteren, maar dat is natuurlijk erg veel als de rug nog geen 2 cm breed is. Ik kreeg totaal geen nette reactie, ze probeerden de schuld van de tekstafdruk op mij te schuiven, ik heb het boek zelf samengesteld. Tja, maar niet zo! Dit was het laatste boek wat ik hier heb gemaakt.

by Anonymous on MyPhotobook
Kwaliteit voldoet niet

Hardcover album besteld met tekst op de rug. In de editor keurig de tekst in het midden. Deze is op het album dusdanig verschoven dat meer dan de helft van de letters op de achterkant van het album terecht gekomen is. Uiteraard heb ik contact gezocht en gevraagd voor een oplossing. Het excuus is dat zij een tolerantie hanteren van 3 mm, iets wat begrijpelijk is omdat je ook rekening moet houden met de nauwkeurigheid van de apparatuur waar ze mee werken. Echter is mijn tekst ruim 6 mm verschoven. Ik heb ze hierop gewezen aan de hand van een foto met liniaal naast de tekst. Zij geven niet thuis! Schandalig. Nooit meer myphotobook voor mij, volgende keer bestel ik ergens anders.

by Anonymous on MyPhotobook
Heel slecht

Ik heb een fotoboek bij myphotobook besteld. Zeer slechte ervaring. Begin januari besteld en geld overgemaakt voor het fotoboek, Ik kreeg een mail dat het geld niet binnen was gekomen dus vroegen ze of ik een bankafschrift wilde sturen. Zo gezegd zo gedaan, krijg ik een mail terug met steeds dezelfde vraag. Nog altijd niks ontvangen maar ik ben wel m'n geld kwijt. Ook een aantal keer gebeld steeds kreeg ik een antwoord apparaat. Ik raad iedereen aan om hier niks te bestellen ze nemen je gewoon niet serieus.

by Anonymous on MyPhotobook
geen klantenservice

Ik heb een fotoboek besteld bij myphotobook. Donderdag heb ik bericht gekregen dat het verstuurd is, maar we zijn ondertussen al een week verder en ik heb het nog steeds niet ontvangen. Ik heb een mail gestuurd via hun site naar de klantendienst, maar heb daar geen antwoord op gekregen. Via het telefoonnummer dat op de factuur staat, krijg ik ook alleen maar een antwoordapparaat.

Op mijn account staat de bestelling als afgesloten, maar ik heb nu geen idee wanneer en of ik het fotoboek nog toekrijg.

by Anonymous on MyPhotobook
dramatisch

Echt belabberde verzending! Ten eerste te laat ... dus niet binnen de beloofde tijd maar vooral... Mijn bestelde fotokalender zat in een slap kartonnen enveloppe zonder extra bescherming waardoor die compleet gebutst en vol vouwen en kromgetrokken bij mij thuis arriveerde. Wegens de te late verzending had ik geen tijd meer, maar vooral geen vertrouwen, om het product te retourneren en te hopen op een betere verzending die nog op tijd zou komen om cadeau te doen. Nooit geen Myphotobook meer voor mij!

by Anonymous on MyPhotobook
te trage bezorging

beloofde afleverdatum is ruim overschreden, waardoor het niet op het Sinterklaasfeest gegeven kon worden. Inmiddels wel ontvangen. Producten zelf zijn mooi geworden

by Anonymous on MyPhotobook
Verzending twee weken te laat en nog steeds niet binnen!

Na heel veel tijd gestoken te hebben in het maken van het fotoboek, kon ik het eindelijk bestellen in de hoop dat het nog op tijd was als cadeau voor een verjaardag. 1 oktober heb ik het boek besteld en 10 oktober zou het fotoboek binnen komen, op de dag van de verjaardag zelf, perfect! Het is inmiddels 24 oktober en het boek is nog steeds niet binnen. Dat zou dus betekenen dat het bijna een maand duurt voordat het boek er is!!! Ook heb ik meerdere mails gestuurd (4) maar nergens is op geantwoord. Erg slechte service, nu hopen dat het boek überhaupt nog arriveert en goed van kwaliteit is...

by Anonymous on MyPhotobook
foutmeldingen

Bij verzendwijze geeft hij de volgende melding: Onze excuses op dit moment zijn er geen aanbiedingen voor deze bestelling.

En hij is vermoedelijk verzendbaar op 30 juni 2016 terwijl het 22 augustus is. Helpdesk snapt het niet dus ik kan hem opnieuw bij een ander bedrijf maken na uren bezig te zijn geweest. Waardeloos bedrijf

by Anonymous on MyPhotobook
Slechte kwaliteit, slechte service

Al jaren was ik een tevreden klant van Myphotobook.nl. Echter, de laatste keer drie fotoboeken besteld en na (veel te) lang wachten de bestelling ontvangen. Elk boek bleek getooid met vlekken op meerdere pagina's. Sommige pagina's waren zelfs omgewisseld, niet overeenkomend met hetgeen ik had besteld. De klantenservice reageerde uiterst traag en onverschillig op mijn klacht. Uiteindelijk werden de boeken opnieuw gedrukt. De nieuwe boeken waren weliswaar zonder vlekken en verwisselde pagina's, maar alles was te donker afgedrukt. Dit was mijn laatste bestelling bij Myphotobook en sindsdien bestel ik elders.

by Anonymous on MyPhotobook

Twee albums gemaakt, zeer matige kwaliteit. Gefotografeerd met Canon EOS 650. Op website staat 100% tevredenheidsgarantie. Je moet hiervoor weet ik hoeveel foto's uit het album fotograferen en opsturen. Ben hier al maanden mee bezig. Nog steeds geen reactie en oplossing. En zeker geen tevredenheidsgrantie. Nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt.

heb album daarna nog bij Profotonet laten afdrukken, hier wel superkwaliteit. Niet geloven wat een verschil.

by Anonymous on MyPhotobook

Vaste klanten altijd bij my photobook. De laatste twee boeken zijn echter een ramp. Zeer wazige foro's. Een album op gewoon papier en een op fotopapier. Beiden zeer slecht van kwaliteit. Beklag gedaan bij de klantendienst. Geen enkele oplossing aangeboden. Echt superslecht. Dezelfde fotoalbum bij profotonet gemaakt en gelukkig daar wel haarscherpe foto's. Weet niet wat er is bij my photobook. Had eerder deze ervaring niet. Maar nog erger de lakse houding van de klantendienst. Doen werkelijk niets. Ondanks mails en telefoontjes.

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.