Fotogoed fotoalbum maken

Een fotoalbum maken bij Fotogoed: aangename verrassing

Vorig jaar eindigde Fotogoed nog als derde in onze fotoalbum test, dit jaar stijgt men door naar positie 2. Het aanbod voor het maken van een fotoalbum is zeer ruim te noemen. Je kan hier maar liefst 12 verschillende formaten fotoalbums maken. Ook de afwerkkingsmogelijkheden zijn uitgebreid. Of je nu je fotoalbum afdrukken wilt in een hardcover, softcover, spiraal, (kunst)leer of linnen variant: het is allemaal mogelijk. Bovendien is Fotogoed een van de weinige aanbieders die ook een volledig platliggend fotoalbum aanbiedt. Een leuke optie die je bij slechts enkele aanbieders kan bestellen zijn de fotobladen. Een leuke wijze om een fotoboek over de tijd te creeren.

Qua fotoalbum prijzen is Fotogoed ook een positieve uitschieter. Foto.com is de goedkoopste aanbieder in onze test, maar Fotogoed komt gemiddeld gezien op de tweede plek. Koppel daar de kwaliteit aan (zie de sectie over fotoboek kwaliteit of verderop in deze review) en wij denken denken wij dat de Fotogoed een van de beste, zo niet de beste, prijs-kwaliteitverhouding levert.

Bij het fotoalbum maken moeten we toch even melden dat de Kodaksoftware van Fotogoed (ook gebruikt door Fotofabriek) altijd even wennen is, maar talloze opties heeft. Qua fotobewerkingsmogelijkheden absoluut de beste van alle aanbieders. Zet hiervoor wel even de expertmodus (rechtsboven) aan. Leuke opties zijn de integratie met google maps, zodat je altijd de lokaties van de vakantie kan toevoegen.

Voor de Mac gebruiker helaas geen software, maar wel een PDF uploader voor fotoalbums. Hier zal menig professional blij mee zijn. Voor overige fotoproducten is er ook een online creator.

Nadat we het fotoboek bestellen is het natuurlijk wachten op de levertijd en kwaliteit van het fotoalbum. Vorig jaar was dit nog na 5 werkdagen, maar dit jaar ontvangen wij het boek in 4 werkdagen. Een van de snelste aanbieders in de fotoboek test dus.

Wij bestelden een fotoboek op glanspapier en waren zeer te spreken over de kwaliteit. Het effect is mooi, maar het reflecteert wel in het zonlicht. Opvallende feature van Fotogoed is dat er geen streepjescode op de achter- of binnenkant van het fotoboek zit. Hiermee is Fotogoed de enige aanbieder in de test.

Ook de service van Fotogoed is prima. Wij sturen ’s middags een e-mail en binnen een paar uur hebben we een goede reactie terug.

Wat ons betreft is Fotogoed een van de beste aanbieders van de fotoboek test 2012. Je kan hier met een gerust hart een fotoalbum maken. Benieuwd naar de fotoboek beoordeling van andere aanbieders? Kijk hier verder

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Fotogoed
Average rating:  
 13 reviews
by Anonymous on Fotogoed
waardloos product

Tot dit jaar voldoende tevreden over albums van Fotogoed. Dit jaar niet: zeer donkere foto's en ALLE foto's een gele waas. Originele foto's naar Fotogoed gestuurd. Fotogoed liet fogra maken: nauwelijks beter. Fotogoed stuurt vervolgens een mail met als bijlage origineel en hun afdruk. Verschil tussen beide is duidelijk en gelet op dit mailbericht ook bekend bij Fotogoed. Fotogoed doet geen aanbod zoals terugsturen en geld terug wegens slechte kwaliteit en biedt geen andere opties ter verbetering van kwaliteit. Fotogoed reageert niet meer op mailberichten en ook optie van opnieuw afdrukken hoewelfogra volgens kennis iets betere kwaliteit is dan wat is gestuurd. klacht ingediend bij Keurmerk. Reactie Keurmerk is verbazingwekkend:

Geachte heer/ mevrouw,

De webshop geeft aan dat het zo is opgelost voor hen. Wij hebben geprobeerd te bemiddelen, maar dit is helaas niet gelukt. Wij zullen dit toevoegen in het dossier en ook aangeven bij ons bestuur.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,

xxx

Van Fotogoed ontvingen we onderstaande reactie:

We hebben de aangedragen bevindingen van de klant uitgebreid onderzocht. Ten eerste door onderzoek van DTP aangaande de door haar aangeleverde bron, waarin we eigenlijk direct al hetgeen zagen wat gereclameerd werd. Daarna en desondanks dat we zagen dat de genoemde verschijnselen al aanwezig zijn in de bron, is er om elke twijfel weg te nemen een officiële Fogra testdruk uitgevoerd van een aantal pagina’s van het album.
Dit wil zeggen dat we een aantal pagina's zoals aangegeven door de klant opnieuw gedrukt hebben onder volledig gecontroleerde condities en de kleuren op de resulterende druk gemeten hebben en vergeleken hebben met de aangeleverde bron. Hieruit bleek dat alles binnen de uiterste strenge Fogra norm viel.
Deze afdrukken hebben we vervolgens (op onze kosten) naar de klant gestuurd ter vergelijk met haar album. Hierin bleek geen verschil te zitten, waarmee dan inderdaad de conclusie is dat alles conform norm en bron is gedrukt. In haar volgende reactie bleek dat nu de foto's niet alleen te donker waren, maar ook te geel en dat er sprake was van een oranje streep die notabene bewijsbaar in haar eigen foto aanwezig was.

Natuurlijk willen we graag problemen oplossen, absoluut nemen we onze verantwoording wanneer iets fout gaat wat ons verwijtbaar is. Echter wordt hier het onmogelijke verwacht namelijk iets beter/anders afdrukken dan de bron.

De zaak is voorgelegd aan het gerenommeerde en onafhankelijke Webshop Keurmerk wat natuurlijk prima is en we in dergelijke gevallen zelfs toejuichen. Webshop Keurmerk hebben we voorzien van alle informatie en ook gemeld dat we openstaan voor een onafhankelijk onderzoek door een derde partij/expert, waar we dan de kosten van dragen mochten we in het ongelijk gesteld worden. Kortom we zijn overtuigd dat we een juiste afdruk hebben verzorgd op basis van de aangeleverde bron. Webshop Keurmerk volgt ons standpunt.

by Anonymous on Fotogoed

Beste mensen,

Hier even mijn bevindingen op een rijtje: 30/09 Album besteld, XXL liggend met hoogglans, een boek van ongeveer 160€. Bij levering bleek het album afgedrukt te zijn in heel slechte kleuren. De foto’s waren allemaal overdreven geel van kleur, en de foto’s die zwart-wit moesten zijn die waren sepia. Gemaild hiervoor, foto’s van een album dat ik elders besteld had en foto’s van fotogoed album in mail gezet om te vergelijken. De fout zou bij het andere boek liggen, en niet in dat van hun, wel waren ze bereid om 2 pagina’s opnieuw af te drukken, zodat we dit met het 1 ste album konden vergelijken. Bij vergelijk van de proefdrukken, moesten ze dan toch toegeven dat er tijdens het drukken iets mis was gegaan, en dat ze het album opnieuw zouden maken. Bij ontvangst van het 2 de album waren de kleuren goed, maar bij de laatste zes pagina’s was er iets mis gegaan met de vlakliggende binding. Alsook een heleboel stofdeeltjes op al de pagina’s. Opnieuw foto’s doorgemaild hiervan, en nadat ik bewijzen had doorgestuurd dat zowel het 1ste als het 2de boek vernietigd was zouden ze overgaan tot het opnieuw afdrukken van mijn album. Enkele dagen later krijg ik mail dat het album bij hun was toegekomen, maar dat de bestelde messing hoekjes ontbraken. Zodoende moesten ze het album terug sturen om de hoekjes er op te laten plaatsen. Weer enkele dagen later kreeg ik een mail dat de koerier het album in Keulen was vergeten en dat ik nog even moest wachten tot de koerier opnieuw langs kwam. Op 22 oktober ontvang ik dan eindelijk mijn bestelde album, en opnieuw ben ik hierover niet tevreden. Het album is gegolfd, de messing hoekjes zijn niet netjes aangebracht, en de stofdeeltjes op al de pagina’s zijn behoorlijk storend, verder waren er nog wel enkele opmerkingen. Volgens hun zou de golving door temperatuurverschillen komen. Album is na 10 dagen nog steeds gegolfd. Ik heb het opgegeven, en mijn album bij een andere dienst besteld. Dit album heb ik ondertussen ontvangen en ben zeer tevreden nu. Iemand die niet al te kritisch is, zal de albums van fotogoed misschien als goed omschrijven, maar als je elders een album besteld, vb. Kruidvat, dan zal je zien dat de kwaliteit van fotogoed nergens op trekt.

Ik wil wel nog meegeven, dat de mensen allemaal hun uiterste best hebben gedaan, om ons tevreden te stellen, maar jammer genoeg is dit niet gelukt. Ook na het ontvangen van het derde album waren ze bereid ons nog verder te helpen, maar als ze na 3 fotoalbums niet in staat zijn om een kwalitatief album af te leveren, dan kan je toch best overwegen om van hun diensten af te zien.

Wij ontvingen van Fotogoed de volgende reactie:

We kennen inderdaad dit vervelende voorval waarbij we inderdaad tot op heden 3 albums hebben geleverd. In het eerste album zat een kleurafwijking, in het tweede album was er een probleem dat er 1 pagina niet juist zat ingebonden en naar verluidt zaten er in het derde album stofdeeltjes en zouden de pagina's golven. We hebben continu de verantwoording genomen om een nieuw album te leveren na onderzoek van de klacht. Ook bij het derde album hebben we dit aangeboden, evenwel en helaas wil de klant hieraan niet meer meewerken.

Natuurlijk is het uiterst vervelend dat het 3x is misgegaan met de productie (steeds een andere bevinding) echter we hebben we ook steeds directe en zonder discussie de verantwoording ervoor genomen en aangeboden op natuurlijk geheel onze kosten een nieuw product te leveren. Dat dit zo vaak gebeurt is uniek in zijn soort maar daarom niet minder vervelend, evenwel als de klant niet meer wenst mee te werken aan een oplossing en onderzoek van de derde klacht (stofdeeltjes, golving) dan kunnen we het helaas ook niet meer oplossen.

We kunnen dus verder ook hier niet inhoudelijk op het derde album reageren omdat we het album niet hebben kunnen beoordelen. Dit hadden we zoals ook door de klant hier aangegeven met alle plezier en onder de hoogste verantwoording gedaan, maar als de klant niet meer mee wenst te werken, kunnen we ook helaas niets meer doen, hoe erg we dit ook betreuren.

by Anonymous on Fotogoed

Hier een waarschuwing voor iedereen, koop nooit een fotoalbum bij Fotogoed BV!

Kwaliteit is slecht en service is zelfs nog slechter. Ik heb mijn trouwfotoalbum teruggestuurd naar heel wat heen en weer gemail. Ze zouden het serieus onderzoeken en kunnen geen korreligheid vinden behalve wat in de bron aanwezig zou zijn. Ook zou de coating in orde zijn. Ik heb foto's van een professionele fotograaf aangeleverd gekregen. Ook heb ik al meerdere foto's laten afdrukken bij Webprint die veel beter van kwaliteit zijn. Voor mijn trouwalbum dacht ik bij de best beoordeelde online fotoshop een mooi trouwalbum te laten maken. Helaas heeft FotoGoed B.V. mijn fotoalbum nu nog en dwingen mij om 10,- euro over te maken voor bevindingen die ongegrond zijn verklaard, voordat ze het album terugsturen. Ik zit nu dus zonder fotoalbum + ik krijg mijn geld niet terug voor de slechte printkwaliteit die geleverd is!

Van Fotogoed ontvingen wij de volgende reactie tav deze melding:
Na uitvoerig telefonisch contact met deze klant, waarbij we al twijfel hadden over de bevindingen en de kwaliteit van de bron (alwaar we al bv. al korreligheid zagen) is dan toch besloten dat we op onze kosten het album zouden terugnemen voor nader onderzoek door DTP en op onze drukkerij. Tevens heeft de klant Webshop Keurmerk ingeschakeld, wiens oordeel we altijd volgen. Zowel op de drukkerij als bij DTP zijn geen afwijkingen gevonden die ons verwijtbaar zijn. Er zijn tevens om welk drukincident dan ook uit te sluiten nieuwe drukken gemaakt onder volledig gecontroleerde Fogra condities, deze drukken gaven hetzelfde beeld als het album. Derhalve zijn de bevindingen ongegrond verklaard, na dus serieus onderzoek. De klant is van te voren gemeld dat we in het geval de bevindingen ongegrond zouden zijn, we de verzend/verpakking en handlingskosten in rekening zouden brengen, te weten 20 euro in totaal. Dit bedrag hebben we uit coulance nog gehalveerd naar dus 10 euro. Webshop Keurmerk is het eens met deze beslissing.

by Anonymous on Fotogoed

Mooie kwaliteit, goede (stunt)prijs, snelle levering. Enige minpunt: ik heb met pdfs gewerkt, en het zou mooi zijn als er iets meer informatie beschikbaar was over exacte afmetingen: als er staat "exclusief afloop" moet je de afloop wel of niet meerekenen in je bestand? Ik ben er wel door "trial and error" achter gekomen, maar het was wel handiger geweest als dat (plus de precieze layout van de pagina's - komt blz. 1 aan de linker- of rechterpagina?) allemaal nog duidelijker aangegeven zou worden. Maar dat zijn kleine details, met het product zelf ben ik zeer tevreden.

by Anonymous on Fotogoed

Mijn ervaring van het bestellen van 2 foto albums(standaard en luxe glans papier) bij fotogoed.nl:

- Snelle levering

- Snelle reacties en behulpzaamheid van de klantenservice

- 1 Album heel mooi, andere door n productiefout kleine inktvlekjes. Na contact te leggen met de klantenservice kreeg ik snel reactie en kreeg ik diezelfde dag nog een mooi, nieuw album verzonden.



Ik zou mijn fotoboek hier zo weer bestellen. Aanrader!

by Anonymous on Fotogoed

Ik heb mijn fotoalbum met de software van fotogoed gemaakt. Erg makkelijk ook voor mensen die niet ontzettend handig zijn met de computer.Alles wordt heel duidelijk uitgelegd. Mijn fotoalbum kwam na 5 werkdagen aan,zoals ook op de site wordt vermeld. Hij is prachtig geworden.Heb je een vraag dan stel je hem via de mail en je hebt binnen 24 uur antwoord. Ik vond het TOP!

by Anonymous on Fotogoed

Ik liet op het laatste nippertje een foto album maken, had het nodig voor de vernissage van mijn tentoonstelling. Niet alleen zag het er heel goed uit, maar deze mensen hebben gewoon alles uit de kast gehaald om mijn boek (wat ik veel te laat bestelde) nog op tijd geleverd te krijgen. Heb zelden zo'n service gekregen.

by Anonymous on Fotogoed

Zeer goede en uitgebreide software en met een uitstekende hulp van de klantenservice een vlakliggend XXL album besteld. Na een week thuis ontvangen en super in orde. Inderdaad liggen de pagina's tegen elkaar maar de overgang is prima in orde de afdruk goed en hier wel 100 pagina's mogelijk. Het volgende album ga ik zeker bij fotogoed bestellen. Dik tevreden voor ook nog eens een nette prijs!

by Anonymous on Fotogoed

Een flatlay-album bij fotogoed laten maken. Vorig jaar bij profotonet. Vorig jaar zaten de pagina's strak tegen elkaar aan. Dit komt door het soort binding. Fotogoed geeft zelf aan: "Er bestaan namelijk twee soorten vlakliggende binding, ofwel degene die wij hebben en de meerderheid van aanbieders en de zogenaamde harmonica binding waarbij de pagina’s (twee dunnere vellen op elkaar gelijmd worden en in het midden gerilled, bij dit type is het feitelijk 1 vel met een knik erin als overgang. Wij hebben om moverende redenen (beide soorten hebben voor- en nadelen) gekozen voor de bindingswijze die u nu dus heeft." Ik begrijp die moverende redenen niet, want de andere methode ziet er veel beter uit. Daarnaast krijg ik de volgende reactie op mijn klacht: "Echter zowel wij als op de drukkerij zien eerlijk gezegd geen afwijkingen in de binding, de bladen liggen zoals blijkt uit uw foto netjes tegen elkaar aan en er is zeker al geen ruimte van meer als 2 a 3mm zo te zien." Blijkbaar is de norm dat de pagina's 3 mm uit elkaar mogen liggen. Ik noem dat geen flatlay. Nu moet je steeds de pagina's naar elkaar duwen.

Met mijn klacht wordt verder niets gedaan. Jammer want de afdrukken zelf zijn heel mooi.

Ook de software is gebruiksvriendelijk.

by Anonymous on Fotogoed

zéér teleurgesteld in fotogoed zeker na zo'n goede reviews!sommige foto's flets van kleur andere te donker,neen geef mij maar pixum of cewe!kreeg zelfs de bestanden niet getransfereerd zodat ze het probleem nader konden bekijken dus heb ik de moed opgegeven,spijtig,ook voor mijn 120 euro!wel goede klantenservice!

by Anonymous on Fotogoed

Tot nu toe altijd met Albelli gewerkt en daar ook zeer tevreden over. Nu voor een project bij Fotogoed terecht gekomen omdat ik beter op de prijs moest letten. Prima per email geholpen door de klantenservice, altijd binnen een paar uur antwoord, ook in de avond. Met hulp van de klantenservice veel geld bespaard en mooie fotoboeken kunnen maken met de uitgebreide mogelijkheden van de software.

Zeer tevreden!

by Anonymous on Fotogoed

Bij het ontvangen van ons eerste album waren wij ontgoocheld. We zien veel positieve reacties maar op ons album zijn op verschillende foto's kleurvlekken te zien. De vlekjes zijn klein maar wel storend.

Van Fotogoed kregen wij de volgende reactie op deze review:
“Beste Charlotte, we vinden het jammer dat u deze bevinding niet heeft gemeld aan onze klantenservice, een klacht van deze aard is ons namelijk onbekend en nog nooit door ons onderzocht/behandeld. Dit kunt u overigens alsnog doen en dan zullen wij dit serieus in behandeling nemen.”

by Anonymous on Fotogoed

Van mij krijgt Fotogoed op alle fronten 5 sterren.

Prettige software om mee te werken, mooie kwaliteit, prima prijs en geweldige service (zowel per mail als telefonisch)

Kortom, een echte aanrader!

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.

Shares
Share This