Fotoalbum test 2014: Foto.com valt tegen

Fotoalbum test 2014: Foto.com valt tegen

Het opvallende aan de fotoboek test 2014 is dat Foto.com aanzienlijk minder scoort dan andere jaren. Was men vorig jaar nog een goede middenmotor in de fotoalbum test. fotocom fotoboek makenDit jaar is dat niet het geval. De prijzen van de standaard hardcover boeken, die vergelijkbaar zijn met andere aanbieders, zijn zelfs behoorlijk hoger dan bij andere aanbieders. Best jammer, aangezien de hoge positie van Foto.com in de fotoalbum test van 2013 in hoge mate te danken was aan juist haar lage prijsstelling.

Natuurlijk hebben we ook dit jaar weer een fotoboek gemaakt. Een fotoboek maken bij Foto.com werkt over het algemeen heel makkelijk. De online software is gemakkelijk in het gebruikt, maar wel erg simplistisch. Je sleept eenvoudig de foto’s naar de juiste plek in het fotoboek, maar daarmee heb je het wel gehad. Er zijn bijvoorbeeld nauwelijks fotobewerkingsmogelijkheden. Wel zijn er talloze kaders en maskers en heb je ook veel keus in pagina lay-out. Misschien zijn wij wel wat kritisch, maar als we de bijvoorbeeld de online software van Webprint bekijken, dan is het verschil wel erg groot. Zeker als je dan bedenkt dat offline software nog veel meer mogelijkheden biedt.

Kwaliteit van een fotoboek maken bij Foto.com

Ons panel van vrijwilligers heeft gekeken naar de fotoboeken en beoordeelde Foto.com in de middenmoot. Met name de binnenkant, met een tweetal witte pagina’s zorgde voor verwarring bij diverse panelleden. “Het leek wel een foutje”, schreef één van hen. Van de andere kant scoorde het Foto.com fotoboek op het gebied van kwaliteit zeker niet slechts en zelf beter dan veel andere aanbieders.

Levertijden van een Foto.com fotoboek

Net als ieder jaar is een belangrijk criterium waarop wij toetsen de levertijd. En ook dit jaar verschilt deze weer flink tussen de diverse aanbieders. Zo bestelden wij een fotoboek bij Foto.com op een zondagavond en duurde het maar liefst 10 werkdagen (14 dagen) voordat wij deze in huis hadden.

Foto.com: matige Service

In tegenstelling tot vorig jaar zijn wij erg geschrokken van de snelheid waarop foto.com reageert op klantvragen. Wij stuurden op 3 momenten in het jaar een email naar Foto.com en kregen in 2 van de 3 gevallen pas na 2 weken een reactie. De derde maal kregen we pas na 1 maand een reactie.

Al met al eindigt Foto.com toch wel wat lager dan de laatste jaren. Dit komt met name door de prijzen die toch best aan de hoge kant zijn, door de lange levertijd en de matige service.

Wil jij jouw mening achterlaten over Foto.com? Plaats deze dan hieronder.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Foto.com
Average rating:  
 0 reviews

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Wordt lid van onze nieuwsbrief en ontvang fotoboek aanbiedingen, tips en nieuwtjes

Je hebt je succesvol ingeschreven. Je ontvangt zo een bevestigingsmail, waarmee je je definitieve akkoord kan geven.

Shares
Share This